~jangan mencari makna di sebalik gambar kerana blog ini untuk mereka yang mencari kesenian dalam kata-kata~

Ahad, 8 Julai 2012

andai terluka UiTM

saat benih jantan mengalir dalam rahim seorang ibu
terwujudnya tanpa disanggah disangkal
saat mata ini terbuka
ibarat kelopak bunga dipancar sang mentari
terbilangnya tidak mampu dinafikan lagi

jika dulunya aku sebesar ibu jari
ianya sudah tersergam indah
hari ini
ya 
hari ini
hari ini aku sebesar ini masih mampu melihat gahnya mercu tanda ilmu
mercu tanda tertegak dan terdidiknya anak bangsaku di medan ilmu

saat ini
saat kau pandang wajah anak bangsa mu
yang berdiri di sini
sebenarnya saat ini aku berpijak di bumi ilmu
bumi UiTM

jika satu ketika nanti
terlukanya hati UiTM
jika satu ketika kelak
terobeknya jiwa UiTM

aku seru
aku seru anak bangsa
ayuh 
ayuh berada di barisan paling hadapan
bangkit pertahankan syurga ilmu kita ini

sesungguhnya 
Hari ini di hadapan anak bangsaku 
aku bersumpah
andai terlukanya UiTM
biar ku jilat titisan darah itu dan
akan ku hiris daging2 ini sebagai tebusan darahmu UiTM

UiTM di hatiku

Tiada ulasan: